HET VERHAAL VAN DAVINES

Davines Group is opgericht in Parma, Italië, in 1983 door de Bollati familie en begon als onderzoekslaboratorium dat haarverzorgingsproducten produceerde voor het hogere segment voor bekende wereldwijde cosmetische bedrijven. Na een decennium van verwerven van expertise, begonnen we met het creëren van ons eigen merk Davines haarverzorgingsproducten, exclusief voor salons, en in 1996 richtten we [ comfort zone ] huidverzorging voor topschoonheidssalons op.

“”DOOR SCHOONHEID DUURZAAM TE CREËREN, MOEDIGEN WE MENSEN AAN OM ZICHZELF, DE OMGEVING WAARIN ZE LEVEN EN WERKEN EN DE DINGEN WAARVAN ZE HOUDEN TE VERZORGEN.””

Vanaf het begin hebben we ons gericht op het vervaardigen van kwaliteitsproducten die wetenschappelijk samengesteld zijn en brengen wij onze onderscheidende stijl en karakter tot uitdrukking.

Onze stijl weerspiegelt onze nieuwsgierigheid en het open staan voor de wereld – verschillende culturen, gebruiken en mensen die ons echt inspireren – en ons Italiaanse perspectief van geschiedenis en kunst, design en mode, cultuur en levensstijl omdat het ons erfgoed is en wie wij zijn. We houden van dingen die eenvoud en harmonie uitstralen omdat hun schoonheid altijd modern is. En hoewel wij de trends volgen, stellen wij ons ten doel om concepten en producten te creëren die voorbestemd zijn om klassiekers te worden met hun tijdloze aantrekkingskracht.

Kwaliteit betekent voor ons het hebben van de vrijheid om de beste producten te creëren met aandacht en respect voor onze leefomgeving, met het gebruik van hoogwaardige, natuurlijke ingrediënten en het toepassen van de wetenschap op elk product om de tevredenheid van onze klanten te garanderen. Kwaliteit is een doel van ons allemaal, van onze partners en consumenten als kwaliteit van leven.

Bij Davines durven we te doen waar we in geloven en in plaats van ons aan te passen aan de massa, laten we onze intuïtie onze weg banen. Dit geeft ons vrijheid om concepten en producten te ontwikkelen die origineel en authentiek zijn en emotioneel verbonden met mensen. Ons werk is een doordachte balans van inhoud en stijl, natuur en wetenschap, mensen en karakter. Het is wat ons in staat stelt om wat wij levensverbeterende projecten noemen te creëren.

Meer dan twee decennia later omspant de Davines gemeenschap meer dan 75 landen, duizenden salons en honderden en honderden gepassioneerde kappers. Hoewel we continu groeien met hoofdkantoren in Parma, New York City, Parijs, Londen en Mexico City, zijn onze wortels stevig gegrond in onze oorsprong als onderzoekslaboratorium in familiebezit, geleid door dezelfde behoefte aan kwaliteitsproducten met een authentieke benadering en tijdloze aantrekkelijkheid.

 

ONZE MISSIE

Het is ons doel om te inspireren en de kwaliteit van het beroepsleven van schoonheidsprofessionals over de hele wereld te verbeteren door concepten, producten en diensten die ze in staat stellen om unieke ervaringen te bieden aan hun cliënten.

 

BEAUTY

Ons ideaal van schoonheid vindt inspiratie in het concept van evenwicht tussen inhoud en vorm. Onze stijl is een delicate samensmelting van unieke kenmerken geïnspireerd door eenvoud, harmonie en goede smaak.

De schoonheid waar wij in geloven is gebaseerd op waardering voor individualiteit en de viering van diversiteit. Dus we prijzen de sierlijkheid, elegantie en duidelijke kenmerken die ons maken wie we zijn. Dit is de reden waarom wij onszelf beschouwen als een instrument voor onze klanten om hun unieke karakter te uiten.

Door het creëren van schoonheid willen we mensen aanmoedigen om goed te zorgen voor zichzelf, voor hun woon- en werkomgeving, en voor de dingen die zij liefhebben.

Onze multiculturele nieuwsgierigheid motiveert ons om de vele waarheden van dewereld te verkennen. Wij willen in harmonie zijn met de stemming van het moment terwijl we verfrissend blijven.


SUSTAINABILITY

Ons ideaal van schoonheid werkt niet zonder praktische en ‘duurzame’ inspanningen. Voor ons staat duurzaamheid voor de verantwoordelijkheid die we verschuldigd zijn aan onszelf, de mensen waarmee we werken, onze klanten, en de wereld waarin we vandaag en morgen leven en werken. Onze visie van ‘duurzaamheid’ betreft een scala van verbonden betekenissen:

– “duurzaamheid” betreffende onze inzet voor het minimaliseren van de impact op het milieu, waarbij niets ten koste gaat van de kwaliteit of kwantiteit van de natuurlijke middelen van vandaag en morgen;

– “duurzaamheid” betreffende de effectiviteit van onze producten en de veiligheid van onze klanten dankzij het bevoorrechte gebruik van natuurlijke ingrediënten, aangevuld met cutting-edge cosmetische technologieën en een ambachts-geest;

– “duurzaamheid” betreffende de ‘vrijheid van creatie’. Onze beslissingen zijn gebaseerd op ‘intuitie’ in plaats van ‘berekening’ en door een pioniersgeest die ons de mainstream doet vermijden om ideeën te verkennen die verder gaan dan trends. Bij Davines, wordt elk idee vrij geboren en vervolgens ontwikkeld met authenticiteit, in harmonie met onze waarden;

-“duurzaamheid” betreffende “ethiek”. Het woord ‘ethiek’ in het oude Grieks betekent ‘huis, onderdak, schuilplaats’. Geïnspireerd door deze omschrijving en de trots van een familiebedrijf, maken we onze professionele omgeving een huiselijkere plek waar we ons kunnen ontwikkelen en oprechte en vertrouwde relaties laten ontstaan met anderen, gebaseerd op transparantie en samenwerking.

Samenvattend, ‘mooi en goed’ – zoals de oudheid verwees naar een onlosmakelijke eenheid tussen uiterlijke en innerlijke schoonheid – is een manier om te verwijzen naar ‘duurzame schoonheid’. En ‘duurzame schoonheid’ is een synoniem voor Davines.

@media only screen and (max-width: 768px) {#cata_empty_space_3h543 { height :200px !important; } } @media only screen and (max-width: 768px) {#cata_empty_space_bghy1 { height :20px !important; } } @media only screen and (max-width: 768px) {#cata_empty_space_c8im4 { height :20px !important; } } #cata_button_vjk6kcy57o.cata-button{}#cata_button_vjk6kcy57o.cata-button .cata-btn{color: #ffffff; background-color:#e49497}#cata_button_vjk6kcy57o.cata-button .cata-btn:hover{color: #ffffff; background-color:#dfa1a3} @media only screen and (max-width: 768px) {#cata_empty_space_lkmw0 { height :20px !important; } }